ZAKOPANE - wycieczka VIII klasy SP w Rożentalu (2023-05-30) przejdź do galerii

W dniach 5-12 maja klasa VIII wyjechała na wycieczkę do Zakopanego. Pierwszym punktem zwiedzania była Kopalnia Soli w Wieliczce. Wędrówkę po górskich szlakach zaczęliśmy od Doliny Strążyskiej, malowniczo położonej u stóp potężnego Giewontu, zwanego też Śpiącym Rycerzem, którego podziwialiśmy również z Sarniej Skały.

Jeden dzień spędziliśmy w Słowacji. Zwiedziliśmy tam Jaskinię Bielską, w której obserwowaliśmy  wyjątkowo bogatą szatą naciekową, interesujące formy wapienne, stalaktyty, stalagmity i draperie. Następnie udaliśmy się nad Jezioro Szczyrbskie. Spacerując wokół niego zachwycaliśmy się wspaniałą panoramę tatrzańskich szczytów.

Po długim dniu relaksowaliśmy się w Termach Chochołowskich – największym kompleksie basenów na Podhalu. Ostatniego dnia podziwialiśmy krajobraz Tatr z Rusinowej Polany i Gęsiej Szyi oraz zwiedziliśmy słynne Sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej na Wiktorówkach. W drodze powrotnej zwiedziliśmy Wadowice i Muzeum  Domu  Rodzinnego Ojca Świętego – Jana Pawła II.  Zmęczeni, ale zadowoleni, pełni miłych wrażeń, wróciliśmy do domu.