Misie ze Smerfolandii z rodzicami na wycieczce do Mega-Parku w Grudziądzu (2016-06-22) przejdź do galerii

Dnia 20.06.2016r. odbyła się wycieczka z Przedszkola Niepublicznego Smerfolandia w Lubawie do Mega – Parku w Grudziądzu, którą zorganizowała wychowawczyni p. Emilia Kowalkowska. Uczestnikami były dzieci 5-letnie z grupy „Misie” w towarzystwie rodziców i rodzeństwa.

Na samym początku przywitał nas Pan Przewodnik, który bardzo skrupulatnie omawiał i oprowadzał nas po Parku. Przygotowane były dla nas różne atrakcje tj.:
Zwiedzanie najstarszego i największego Miasteczka Westernowego, więzienia rodem z Dzikiego Zachodu oraz westernowy cmentarz.

Jechaliśmy zadaszonym pociągiem Kansas City Express II.Byliśmy z wizytą w Kopalni Złota, gdzie każdy mógł płukać złoto w korytkach specjalnymi misami.
Dowiedzieliśmy się jak powstaje sztabka złota i jak wyglądały starodawne misy do płukania tego kruszcu.

Znakowaliśmy bydło u starego Trapera. Czyli mali i duzi strzelali z łuku do celu i pistoletu z farbą do byka.Byliśmy w Mini Miasteczku Westernowym – DALTONOWIE, gdzie dzieci mogły się chwilę pobawić.

W samo południe odbyło się spotkanie z żywą historią: WESTERN SHOW. Podążaliśmy śladami dawnych osadników amerykańskich i poznaliśmy ich historię oraz przygody. Nie zabrakło Lucky Luka i jego niesfornych towarzyszy.

Odbyły się warsztaty plastyczne, gdzie dzieci ozdabiały własnoręcznie figurki gipsowe i poznały jak wykonuje się odlewy świeczek. Figurki i świeczki można było zabrać ze sobą na pamiątkę.

Kolejnym punktem była Lekcja przyrody na żywo - pobyt w Świecie Zwierząt. Dzieci zobaczyły różnego rodzaju ptaki ozdobne oraz wielbłąda, walabie (mini kangury), świnię wietnamską, lamy, alpaki, strusia i kozy. W przerwie zjedliśmy obiad.
Następnie odbyła się Podróż do przeszłości - zwiedzanie Parku Jurajskiego.

W tym miejscu czekały na nas dinozaury, które oddychały, poruszały się, wydawały dźwięki i nie tylko... Były tam również Mega-Owady i Safari ze zwierzętami niewystępującymi w Polsce.

Zwiedzaliśmy „suchą stopą” morskie głębiny – gdzie były morskie stworzenia w skali 1:1 tj. wieloryb grenlandzki w naturalnych rozmiarach, ryba piła, rekin młot i inne…
Na koniec byliśmy w Krainie Bajek, Baśni I Legend. Tutaj spotkaliśmy bohaterów ulubionych bajek w swoich domkach.

Szczęśliwie po wszystkich atrakcjach wróciliśmy do domu.
Szkoda tylko, że pogody nie mogliśmy sobie zamówić :)