„Postaw na Słońce” (2017-02-24)

W gimnazjum im. Teofila Ruczyńskiego w Prątnicy realizowany jest projekt pt. „Postaw na Słońce”.

Projekt realizowany jest w dwóch etapach:

I – od listopada do końca lutego

II od marca do końca maja.

Grupa projektowa liczy 8 uczniów (Ewa Golder, Aleksandra Kowalkowska, Dominika Uzarska, Joanna Klimek, Łukasz Łużyński, Maksymilian Zakrzewski, Grzegorz Fafiński, Michał Mężydło),  oraz dwóch opiekunów (Wioleta Knitter i Iwona Fidora).

Celem projektu jest upowszechnienie wśród młodego pokolenia Polaków wiedzy na temat korzyści środowiskowych i ekonomicznych jakie daje wykorzystywanie Odnawialnych Źródeł Energii (OZE), a w szczególności ogniw fotowoltaicznych. 

Zorganizowanie konkursu o tematyce OZE wpisuje się również w konieczność dostosowania poziomu polskiej produkcji energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł, do wartości zdeklarowanych przez Polskę w unijnym traktacie akcesyjnym. 

Pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych jest działaniem przyszłościowym, które będzie w coraz większym stopniu dominowało produkcję energii elektrycznej. Ten sposób pozyskiwania energii nie tylko chroni środowisko naturalne, ale jest również sposobem na uzyskanie wymiernych oszczędności dla indywidualnego gospodarstwa domowego, które zdecyduje się na zainstalowanie systemu ogniw fotowoltaicznych na swoim terenie. 

Poznanie mechanizmu wytwarzania tej energii, jak również jej redystrybucji staje się ważnym tematem dla młodego pokolenia. Z tego powodu, program upowszechniający wiedzę na temat odnawialnych źródeł energii – jej pozyskiwania, jak również praktycznego wykorzystania – został skierowany do uczniów szkół gimnazjalnych i średnich. 

Zwiększenie udziału energii odnawialnej w ogólnej produkcji energii elektrycznej jest działaniem proekologicznym. Tradycyjne metody produkcji energii wiążą się ze znaczną degradacją środowiska (wydobycie węgla, zanieczyszczenie powietrza, wód), natomiast pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych jest bezpieczne dla środowiska naturalnego. 

Projekt jest kierowany do uczniów, aby nie tylko dostrzegli zalety związane z ochroną środowiska, ale także poznali praktyczny wymiar finansowy (oszczędności dla budżetu domowego) wynikający z wykorzystania ogniw fotowoltaicznych .

Źródło: http://www.postawnaslonce.pl/o-konkursie

Materiał ZS Prątnica

 

lista postów